VIII Liceum Ogólnokształcące w Bydgoszczy powstało 1 września 1991 roku na bazie Zespołu Szkół Medycznych. Inicjatorem powstania szkoły był jej pierwszy dyrektor mgr Marek Szefler, sprawujący funkcję do roku 1996.
Od wielu lat, jak wynika z rankingów popularności, szkoła jest najbardziej obleganym ogólniakiem w Bydgoszczy. Warto więc zastanowić się, co o tym decyduje?
Bez wątpienia duży plus szkoły to jej fizyczne atrybuty:
- atrakcyjne usytuowanie umożliwiające dojazd wieloma liniami autobusowymi i tramwajowymi
- 25-metrowy basen
- rozległe boisko
- bogato zaopatrzony sklepik
- przestronna biblioteka połączona z pracownią multimedialną
Jednak o prawdziwym obliczu szkoły świadczą jej nauczyciele i uczniowie.
Wyspecjalizowana i pełna zaangażowania kadra pedagogiczna skupia się w swoich planach dydaktyczno-wychowawczych na wszechstronnym rozwoju ucznia z uwzględnieniem jego indywidualnych możliwości i uzdolnień.
VIII LO to szkoła z klasą, stwarzająca młodzieży szansę swobodnego rozwoju. Nauczycie potrafią dostrzec i docenić uczniowską osobowość, często nawet pozornie kontrowersyjną indywidualność i wyzwolić ukryte talenty, pasje. Sprzyja temu szeroka oferta kółek zainteresowań, w których mogą realizować się uczniowie, tworzący w szkole niepowtarzalną atmosferę. Ich pomysłowość, świeża inicjatywa owocuje prężnie działającym samorządem, licznymi pomysłami, sprawiającymi, że w szkole żyje się barwie i wesoło.
Młodzież uczęszczająca do VIII LO to przede wszystkim osoby chłonne wiedzy, które dzięki swojej pracy z powodzeniem kontynuują naukę na różnych uczelniach w całym kraju i po latach z nostalgią powracają, aby powspominać szalone lata młodości.
Liceum Ogólnokształcące
Nauka w szkole odbywa się w systemie dziennym i trwa w zależności od kierunku od 1 do 2 lat. Zajęcia realizowane są w dobrze wyposażonych salach wykładowych i pracowniach przedmiotowych.
W ramach wychowania fizycznego słuchacze korzystają z sali gimnastycznej
i basenu. Aby wyposażyć słuchaczy w gruntowną, specjalistyczną wiedzę oraz niezbędne umiejętności zawodowe, dążymy do łączenia wiedzy teoretycznej z praktyką, uzupełniając umiejętności opanowane
w pracowniach szkolnych z umiejętnościami nabytymi w naturalnych warunkach pracy zawodowej. Głównym celem zajęć praktycznych
i praktyki zawodowej jest przygotowanie słuchaczy do samodzielnej
i kompetentnej realizacji zadań wynikających z roli zawodowej.
Szkoła należy do Sieci Szkół Promujących Zdrowie, gdyż naszą naczelną wartością jest dążenie do ukształtowanie poczucia odpowiedzialności za własne zachowania zdrowotne oraz przygotowanie słuchaczy do świadomej troski o zdrowie drugiego człowieka.
Zajęcia praktyczne, w zależności od kierunku, odbywają się
w placówkach świadczących usługi na wysokim poziomie: tj.
w szpitalach, przychodniach, domach pomocy społecznej, ośrodkach pomocy społecznej, domach dziennego pobytu, warsztatach terapii zajęciowej, świetlicach terapeutycznych, ośrodkach
szkolno-wychowawczych, aptekach, hurtowniach farmaceutycznych.
Więcej informacji na naszej stronie Internetowej